lördag 18 april 2009

Utställning och en mycket otrevlig tant.

Okej, såhär var det. Planen var att köpa en blomma till fröken Freja som ställde ut på kulturmagasinet. Det hörde självklart till god etikett att köpa en liten blomma till själva vernissagen. Vi gick till in-gallerians blomaffär, obs! gå aldrig dit obs!, och möttes genast av sura miner. Jag pekade på en vit blomma och framförde min förtjusning, men jag ville också ha.. låt oss kalla det "gräs".. till den fina vita blomman för att det inte skulle se så fattigt och snålt ut. Jag pekade lite på några vita kvistar och sa ngt i stil med: "eh, och några sånna där eh kvistar eller nått!" Varav jag möttes av kommentaren: "Ja inte de där kvistarna i alla fall". Följt av "Vita kvistar är SÅ gjort!". Spontant känner jag att jag dröjer till nästa blominförskaffning. Jag kan ju uppenbarligen inte orientera mig väl nog för att undvika uppenbara missar som att vita kvistar är fel. helt fel. 

Kvällen var trevlig för övrigt. Najs att slippa jobba. Skulle det bli pannkakor med lönnsirap imorgon är lyckan fullständig. Peace 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar